Ik heb een grote vortex die volledig leeg is (dus geen borstels erin) met overloop in het midden. Graag zou ik een ldp of japanse mat bovenaan in mijn vortex bevestigen alvorens het water overloopt naar mijn volgende compartiment met borstels erin omdat dit naar het schijnt veel zweefvuil zou tegen houden. Maar ik zou graag weten hoe ik die ldp of japanse mat bovenaan mijn vortex kan vasthouden of vastmaken.
Denk je dat die mat gewoon los gaat drijven ? Mijn vortex heeft 130 cm doorsnede en na wat zoekwerk heb ik tot nu toe gezien dat de grootste matalamat - ronde vorm - tot 125 cm doorsnede verkrijgbaar is. Dus dat is ongeveer 2 cm dat er vrij zou blijven aan de buitenkant. Ik vermoed dat dit geen probleem kan zijn, want met een drijvende matalamat van 125 cm doorsnede zou er toch heel wat zweefvuil worden tegen gehouden. Misschien hebben er nog mensen hieromtrent ervaringen mee en vooral HET DRIJVENDE BLIJVEN ZOU IDEAAL ZIJN ? Alle tips zijn zeer welkom
HEB ZELF OOK EEN FILTERMAT IN DE VORTEX.
MIJN VORTEX IS WELGEPAST 120 CM DUS IDEAAL VOOR EEN MAT DIE ZWEVEND OP DE BOVENSTE
RAND IN DE VORTEX LIGT.
IN JOUW GEVAL KAN JE BV. 2 KUNSTSTOF OF ALU LATTEN PLOOIEN OVER DE RAND EN DAAR DE MAT OP.
MAAR ZWEVEND DUS,WELK ALS VOORDEEL HEEFT DAT WANNEER DE MAT WAT DICHTSLIBT DEZE GEWOON
MET DE UPFLOW NAAR BOVEN KOMT EN ZO HET WATER NAAR DE OVERLOOP KAN.